Re: Separate PK in Jxn Tbl?

From: <donotahame_at_gmail.com>
Date: Tue, 29 Jan 2008 14:47:54 -0800 (PST)

CHP lideri Deniz Baykal, AKP ile MHP'nin türban konusundaki mutabakatına sert tepki gösterdi. Türkiye'nin bir yere doğru sürüklendiğini iddia eden Baykal, "Hedef, Mustafa Kemal Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti'dir. Hedef, laikliktir" dedi. Baykal, partisinin grup toplantısındaki konuşmasının büyük bölümünü türban konusuna ayırdı. Baykal'ın sözleri özetle şöyle:

BİR ÜNİFORMADIR: Türbanla gelen yaşmak, başörtüsü değildir. Gelen Arap Vahabi, Abbasi, Emevi, İslam yorumunun Türkiye'ye yönelik projesinin bir simgesi olarak, Türkiye'deki işbirlikçileriyle birlikte dayatmaya çalıştığı bir yabancı üniformadır. Bunun gelişiyle yükselen İslamiyet değildir, Kuran'ın İslamiyeti değildir, gelen başka bir şeydir. Din için değil, siyaset için geliyor. Hedef Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'dir. Laiklik, cumhuriyetin özüdür. Hedef laiklik ilkesidir.

MHP'YE ELEŞTİRİ: O formül, bu formül derler, seni kullanırlar. Sen de buna alet olmuş olursun. Bu formül, tüm resmi eğitim sistemi içinde ithal edilmiş, dayatılmış bir kıyafetin Türkiye'de devlet sisteminin içine doğru genişlemesinin önünü açmıştır. Ne yaptığını bilerek bunu yapanlar var, kullanılanlar, alet olanlar var. Meydanı boş bırakmayacaklarmış da, o meydanda yarışacaklarmış da... Mesele Türkiye Cumhuriyeti'nin ebediyen devam edip etmeyeceğidir.

LİSELERE DE GİRER: Dokunulmazlık için Anayasayı değiştiremiyoruz, temel sorunların çözümüne yönelik buna yönelmiyoruz ama türban konusunda Anayasayı değiştiriyorsunuz. "Ben onu istedim, bunu istemedim" diyerek, sorumluluğunu ayırmaya çalışanlar var. Received on Tue Jan 29 2008 - 23:47:54 CET

Original text of this message