Re: RDBMS/C++ class library experiences...

From: Nils Hagner <nils.hagner_at_softlab.se>
Date: 1996/01/11

Hej!

Jag tror att det kan vara svårt att hitta något riktigt bra klassbibliotek för relationsdatabaser, speciellt om kraven på prestanda är höga. En av anledningarna är att relationsmodellen  i någon mening "går på tvären" mot objektmodellen. Det är också lätt att hamna i en paradox: om objektmodellen direkt speglar SQL-tabellerna är det supersvårt att ändra den fysiska datamodellen utan att det påverkar applikationerna.

Mappningen mellan objektvärlden och RDBMS-världen förekommer ganska ofta i telekombranschen och vi har en del erfarenhet därifrån. Det inte säkert att vi kan hjälpa till, men du får gärna slå mig en signal om saken.

Hälsningar

/Nils H

Nils Hagner, vVD (nils.hagner_at_softlab.se) SoftLab Telecom AB, Kungsgatan 25, 753 32 Uppsala Tel: 018-56 86 02, 070-554 26 75, Fax: 018-56 86 29 Received on Thu Jan 11 1996 - 00:00:00 CET

Original text of this message