Oracle Databse Server Installation

From: vincent-vega <fighting_vincent_at_yahoo.de>
Date: 6 Feb 2006 01:43:33 -0800

Hallo

ich habe eine Frage. Ich habe eine Oracle Datenbank (Version 8.1.7) auf einem Windows 2000 Server laufen. Nun möchte ich wg. Datensicherheit und Ausfallsicherheit einen zweiten Server anlegen, auf dem auch eine Oracle Datenbank läuft. Die Datenbanken sollten sich abgleichen. Also so eine Art Master Slave System. Wenn der eine ausfällt greifen die Benutzer auf den anderen zu ohne das sie was merken. Ist das möglicht und wenn ja wie geht das.

Hello

I have a Window 2000 Server. On this Server an Oracle 8.1.7 Database is installed. Now I want to install another server with Windows 2000 or 2003. On this server an Oracle database should be running, too. The databases should syncronize themselves. If the first server falls out the second server shoud make the work. Is it possible to install such version of oracle and how have I to install Oracle. Received on Mon Feb 06 2006 - 03:43:33 CST