Re: HELP new to sql min query

From: Matthias Gresz <GreMa_at_t-online.de>
Date: Tue, 23 Feb 1999 12:02:36 +0100

Chris schrieb:

> I am trying to return the name value from one table where it equals a min
> amout in another code below but it always come back no rows selected can
> anyone help as i am new to sql
>
> select cname from cust, rental
> where cname in (select min(milesin - milesout) from rental;

	SELECT
		cname
	FROM
		cust
	WHERE
		CUSTID IN
			(SELECT
				CUSTID
			FROM
				RENTAL
			WHERE
				milesin-milesout=(select
							min(milesin - milesout)
						from rental)
	;

HTH
Matthias
--
grema_at_t-online.de

Es gibt nichts Neues mehr.
Alles, was man erfinden kann, ist schon erfunden worden. Charles H. Duell, Leiter des US Patentamtes bei seinem Rücktritt 1899 Received on Tue Feb 23 1999 - 05:02:36 CST