Re: Type LONG

From: Thomas Kyte <tkyte_at_us.oracle.com>
Date: Mon, 21 Sep 1998 13:20:33 GMT

A copy of this was sent to "Marc AUZANNEAU" <auzannea_at_serio.fr> (if that email address didn't require changing) On Mon, 21 Sep 1998 14:32:19 +0100, you wrote:

>Bonjour,
>
>J'utilise le type de données long d'Oracle pour stocker du texte (plus de
>2000 caractères). Je n'arrive pas à insérer du texte dedans.
>
>Comment faire
>
>Merci d'avance
>
>Marc

you need to use bind variables for larger strings instead of character string constants.

One method in SQL plus that works upto 32k is as such:

vous devez utiliser des variables de grippage pour de plus grandes chaînes de caractères au lieu des constantes de chaîne de caractères. Une méthode dans le SQL plus cela fonctionne jusqu' à 32k est en tant que tels:

drop table demo;
create table demo ( x long );

declare

    myvar long default '

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
(lots of stuff here)......
';
begin

   insert into demo values ( myvar );
   dbms_output.put_line( length( myvar ) ); end;

The pl/sql variable can be initialized to upto 32k of static text. It can then be inserted into the table (it is a bind variable, not a constant at that point).

For example, I just ran it and it showed me:

La variable de pl/sql peut être initialisée à jusqu' à 32k de texte statique. Elle peut alors être insérée dans la table (c'est une variable de grippage, pas une constante à ce point).

Par exemple, je l'ai juste exécutée et elle m'a montré:

Table dropped.

Table created.

24726

PL/SQL procedure successfully completed.

So, that put a 24,726 character string into the table...

Ainsi, cela a mis une chaîne des caractères 24.726 dans la table...

Thomas Kyte
tkyte_at_us.oracle.com
Oracle Government
Herndon VA

--
http://govt.us.oracle.com/ -- downloadable utilities

Opinions are mine and do not necessarily reflect those of Oracle Corporation

Anti-Anti Spam Msg: if you want an answer emailed to you, you have to make it easy to get email to you. Any bounced email will be treated the same way i treat SPAM-- I delete it. Received on Mon Sep 21 1998 - 08:20:33 CDT